مازندران یکی از محورهای اصلی حوزه گردشگری است/بخش قابل توجهی از گردشگران در حوزه فضای مجازی فعال هستند

مازندران یکی از محورهای اصلی حوزه گردشگری است/بخش قابل توجهی از گردشگران در حوزه فضای مجازی فعال هستند

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران با بیان این که در جلسه‌ با وزیر ارتباطات طی هفته گذشته، پیشنهاد دادیم تا مازندران را به‌عنوان پایلوت شهر دیجیتال در میان استان‌های کشور فعال کنیم، گفت: برای فعال کردن کسب و کارها در فضای مجازی نیازمند توسعه زیرساخت ها در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگارآریادرساری،سیدمحمود حسینی‌پور در نخستین جلسه شورای فضای مجازی استان که با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از چالش‌های فضای مجازی در استان مازندران، عدم حضور کسب‌وکار در فضای مجازی است.

وی با عنوان اینکه استان مازندران یکی از محورهای اصلی حوزه گردشگری است؛ افزود: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر ارتباطات داشتیم، پیشنهاد دادیم تا مازندران را به‌عنوان پایلوت شهر دیجیتال در میان استان‌های کشور فعال کنیم و شاخص‌های شهر دیجیتال در استان مشخص است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین چیزی که در حوزه گردشگری مطرح است بوم‌گردی و طبیعت‌گردی است؛ خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از گردشگران در حوزه فضای مجازی فعال هستند و این بخش باید فعال شود.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: توسعه کسب‌وکار خرد و خانگی در دستور کار ما قرار دارد اما با توجه به اینکه امکانات و زیرساخت‌ها فراهم نیست نیاز به توجه بیشتری دارد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مازندران هر ساله مقصد سفر بسیاری از هموطنان از اقصی نقاط کشور است؛ اعلام کرد: تنها در ایام تعطیلات نوروز امسال نزدیک به 22 میلیون نفر مسافر به مازندران سفر کردند که این تعداد، جدود 33 میلیارد تومان تراکنش را در دستگاه‌های پوز و کارت‌خوان ثبت کرده‌اند.

وی گفت: استان مازندران به‌عنوان استان علویان و با وجود بیش از 10 هزار و 400 شهید و مردمانی مذهبی، اما به‌دلیل گردشگران داخلی و بین‌المللی، مورد هجوم قرار می‌گیرد که نیازمند اقدامات بسیار موثر فرهنگی در حوزه فضای مجازی است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha